Zomervakantie juni-juli 2016

Tijdens onze zomervakantie, blijven we in verband met familieomstandigheden gewoon in Nederland.

We gaan eerst naar camping "de Bovenberg" nabij Rijssen ( Twente ). Hier worden we heel gastvrij ontvangen door het beheerdersechtpaar. We verblijven hier 7 dagen, we maken leuke fietstochten in de omgeving. De langste tocht is ruim 60 km naar Almelo.

Aankomst zaterdag 18 juni op camping

"de Bovenberg" gelegen tussen Rijssen en Markelo Overijssel (Gemeente Hof van Twente)

Op de camping, is ook een groepsaccomedatie aanwezig voor verenigingen en scholen.

Op het oudste deel van de camping is een oude schuur omgebouwd tot sanitairgebouw. Ziet er keurig uit.

Leuke ruime plaatsen op het oudste deel van de camping, hier bevinden zich de jaarplaatsen.

Op de camping is een 3500 m2 grote natuurbad aanwezig, met helder kwelwater. Het water wordt van ca. 30 m diepte uit de ondergrond opgepompt.

Ook zijn er op de camping een aantal trekkershutten aanwezig.

We komen hier zeer vriendelijk beheerders tegen, altijd vol humor en vriendelijke lach.

Ons plekje op de camping, ondergrond verhard met graskeien.

Het nieuwste deel van de camping, met zeer ruime plaatsen en schitterende grasmat. Hier heb je alle ruimte om heerlijk tot rust te komen.

Het nieuwste sanitairgebouw met keurig verzorgde toiletten en douches.

Over de gehele camping staan her en der vele leuke speeltoestellen voor de kinderen.

Wij vinden dit een mooie camping, met alle gewenste voorzieningen, waaronder kleine winkel en cafetaria. Ook kun je hier een lekker pilsje drinken. Een aanrader voor alle kampeerders !

_____________________________________________________________________________________________________

Nadat we camping "de Bovenberg" hebben verlaten, rijden we vrijdag 24 juni naar Balkbrug. In de nieuwe week moeten we terug zijn voor andere zaken in Wagenborgen. Dus even een tussenstop op camping    "Si - es - An" Balkbrug. Hier kunnen we ook even bijpraten met familie, die hier een stacaravan hebben met een jaarplaats.

Camping Si - es An heeft vorig jaar een volledige renovatie ondergaan. Zo is er voor op de camping een aparte plaats ingericht voor campers. Zeer mooie en ruime plaatsen. We betaalden 14,00 € incl. alle voorzieningen.

Overzicht van de mooie en ruime camperplaatsen voor op de camping. Heerlijk hier, wat een rust !

De schitterende kantine met receptie en horeca,

in 2015 volledig verbouwd. Schitterend mooi geworden.

Centraal gelegen een schitterend sanitairgebouw, incl. vaatwastafels en douches.

Zijaanzicht van de verbouwde kantine - recreatiezaal. Compleet met terras.

Even op familiebezoek op camping Si - es An.

Altijd druk......

Het is mooi fietsweer. We maken samen met onze familieleden een fietstocht rond Balkbrug van ca. 45 km.

Een groot deel van de fietstocht rijden we door het prachtige Reestdal. Mooie uitkijkpunten hier.

Even een rustmoment in het Reestdal.

Op weg naar Dedemsvaart, maken we nog een ruststop. Even wat drinken en daarna door naar Dedemsvaart waar we wat gaan eten.

Camping "Si - es - An" een leuke camping voor campers. Mooie camping met goede voorzieningen en een heel normaal overnachtingstarief. Voor campers zeker een aanrader !

Woensdag 29 juni vertrekken we van camping Si - es - An naar Wagenborgen naar camping

"Klein Finland"

's Avonds moet ik daar voor Amusementskoor "de Esborgzangers" uit Scheemda de geluidsinstallatie bedienen, daar ik geluidsman ben bij dit koor. Dus even terug voor de verplichtingen.

Als we aankomen op de camping in Wagenborgen is het nog even droog.  Daarna volgt een avond en nacht met langdurig regen en veel wind.

Van de campingbeheerder kregen we een leuk plekje aangewezen, waar we gratis mochten staan voor de overnachting.

Receptiegebouw van de camping.

De kantine van de camping, waar we moesten optreden, in het kader van Delfsail 2016

Het koor tijdens het optreden.

Dirigent Georg Kühn

Toetsenist Fabiola Lameijer

Geluidstechniek

Theo van der Deen

____________________________________________________________________

Na het optreden van de Esborgzangers, zijn we een aantal dagen thuis geweest. Even 2 keer een bezoek gebracht aan Delfsail en nog even speelhuisje gebouwd voor onze kleindochter Wendy.

Daarna zijn we woensdag 6 juli weer gaan rijden naar Castricum aan Zee. De weermannen en vrouwen beloven goed weer de komende dagen, dus lekker naar zee.

Na 3 uur rijden komen we woensdag 6 juli aan op SVR camping Sleutelhoeve in Bakkum, nabij Castricum aan zee.

Donderdag 7 juli gaan we direct na de middag een fietstocht maken door het Noord-Hollands duingebied.

Het is heerlijk fietsweer, ca. 22 gr. en niet al te veel wind.

We rijden door een prachtig natuurreservaat en tevens waterwingebied.

In dit duingebied, liggen diverse waterwinplaatsen, ook is er een Aalschoverkolonie te zien.

Het gebied is rijk aan bijzondere flora. Heel bijzonder is de z.g.n. kwal die hier onder en rechtsboven is afgebeeld.

Hier komt IJsselmeerwater vanaf Andijk via een 52 km lange pijpleiding naar Heemskerk. Het reeds voorgezuiverde IJsselmeerwater wordt in Heemskerk verder gezuiverd en daarna door de kwal in het natuurgebied in de duinen gespoten. Vervolgens zakt het water de bodem in ca. 30 m diep. Door deze infiltratie wordt het water later weer opgepompt als zuiver drinkwater.

We fietsen verder richting Heemskerk. Onderweg beklimmen we nog een hoge duin als uitzichtpunt over het gebied.

Ook gaan we nog even naar zee, op het strand van Heemskerk. Zwemmen is er nog niet bij. Het zeewater is nog maar 15 graden.

We rijden door het duingebied naar Castricum. Hier gaan we even winkelen en een terrasje pakken. Met mooi weer rijden we vervolgens terug naar de camping. We hebben ca. 22 km gefietst. .........................................................................................................................................................................

Vrijdag 8 juli, gaan we winkelen en naar de zomermarkt in Castricum. Het weer is die dag niet al te best. Geen zon en soms wat gedruppel. Verder die dag vermaken we ons wel in de camper op de camping.

Zaterdag 9 juli. Dit zou een topdag worden voor wat betreft het weer. 's Morgens schijn het zonnetje eerst lekker, maar al snel raakt het meer en meer bewolkt.

We willen naar zee, dus vertrekken we met goede moet richting strand. Daar aangekomen staat er een harde frisse wind en van zon is niets of weinig meer over

Het strand van Castricum aan Zee. Sommige badgasten gaan naar het strand, Maar velen keren dan al weer teleurgesteld terug. Het is er kil en winderig. Wij besluiten dan door de duinen naar Egmond aan Zee te fietsen.

Vanaf het strand van Castricum aan Zee, fietsen we door de duinen naar Egmond aan zee, een kleine 10 km verderop.

Onderweg wordt het steeds kouder, ca. 18 graden in plaats van de beloofde 23.

Net aangekomen in Egmond aan Zee gaat het regenen en we pikken dan maar eerst even een terrasje.

Na een uurtje, nog steeds regen - wind en kil. We kopen ons een poncho en fietsen langs de kortste weg terug naar de camper.

Dankzij de poncho's blijven we toch behoorlijk droog.

Balen dus, wat kunnen onze weerkundigen het weer toch voorspellen !!!!!

,s Avonds gaan we rond 19.00 uur gezamenlijk eten met de overige campinggasten. In de kantine van de camping kunnen we onbeperkt kipsaté - salades - Turks brood eten. Het is een gezellige boel zo met z'n allen. De kipsaté is verrukkelijk. De beheerders en vrijwilligers van de camping hadden dit weer super geregeld.

Gezellig samen in de kantine van de camping. Lekker eten en verhalen uitwisselen,

Castricum ligt ca. 25 km ten noorden van Schiphol.

Over de camping, komen veel laagvliegende vliegtuigen over. Het is een komen en gaan, een leuk gezicht en in het geheel niet storend.

Zondag 10 juli, onze laatste dag in Castricum. We hebben redelijk mooi weer, maar de 26 graden en volop zon welke voorspeld waren hebben we helaas niet. Toch gaan we in de middag naar het strand.

Maandag 11 juli, verlaten we Castricum en gaan we huiswaarts.  Onderweg een harde zuidwestenwind dus we worden lekker geduwd. Onderweg stoppen we nog even op een zeer winderige Afsluitdijk.

Onderweg op de Afsluitdijk nog even broodje kroket eten.

Afsluitdijk: De kop richting Groningen en dan naar Scheemda.

..........................................................................................................................................................................

Dinsdag 19 juli, we gaan nog een aantal dagen met onze kleindochter Wendy en haar hondje Rossi op stap. We besluiten dicht bij huis te blijven en een camping te nemen waar de kleine meid zich goed kan vermaken.

We hoeven maar 3 km te rijden, we gaan naar Camping "de Bouwte" in Midwolda. In onze achtertuin dus.

We plaatsen onze camper op de camper boulevard van camping "de Bouwte". Mooi rustig plekje vlakbij de kantine en de zwemplas. Het is direct bij aankomst al geweldig goed zomerweer. Dat wordt genieten dus.

We staan heerlijk aan de bosrand, op het heetst van de dag staat de camper lekker in de schaduw.

Wendy heeft al direct vriendinnetjes gezocht. Daar hebben we dus geen kind meer aan. Ze vermaakt zich prima aan het water.

Heerlijk spelen met zand en water, als er iets is, is er altijd wel een oma te vinden die kan helpen.

Ook in de kantine van de camping wordt van alles georganiseerd voor de kleintjes.

's Morgens eerst knutselen, 's avonds is er vervolgens prinsessenbal.

Ook het hondje van Wendy (Rossi) mocht mee naar de camping.

We hebben genoten van het plezier wat Wendy op deze camping heeft gehad. Prachtig mooi weer en veel waterplezier. Opa en Oma konden heerlijk vertoeven in de schaduw van de bomen langs het water.

Zo zie je maar weer, om te genieten en plezier te beleven met je kleinkinderen hoef je niet altijd verre reizen te maken. Ook vlak bij huis is het best leuk. Kinderen vermaken zich altijd wel.

Camping "de Bouwte" in Midwolda is zeker een aanrader voor mensen met kinderen. Leuke camping gelegen aan de Hoofdweg in Midwolda, op een steenworp afstand van het Oldambtmeer met groot zandstrand en uitstekend zwemwater.

Ook voor camperraars een goede keuze om een het prachtige Oldambt te verkennen, mooi fietstochten behoren tot de mogelijkheden.

Gedurende de afgelopen weken, kunnen we ondanks het soms wat tegenvallende weer terug zien op een toch geslaagde vakantie in ons eigen land. Of we dit volgend jaar nogmaals doen blijft een grote vraag. Dan moeten we wel een hele mooie en standvastige zomer krijgen.