Zomervakantie 2019 Nederland - Midden Duitsland

Na een drukke periode van optredens met Dames Piratenkoor, THE LADY PIRATES gaan we zaterdag 6 juli dan eindelijk op vakantie.

We vertrekken rond 11.00 uur richting Nieuw Bergen Limburg. Daar aangekomen bij mooi weer komen we er achter dat onze TV met Chromecast aansluiting geen goede verbinding maakt met de WIFI op deze camperplaats. Ook op de laptop is de ontvangst te zwak voor ZIGGO-GO.

Omdat we de finale van het damesvoetbal willen zien, vertrekken we zondagmorgen naar camperplaats IN DE VERTE in Lottum.

Daar aangekomen, horen we dat de internetverbindingen zijn uitgeschakeld door blikseminslag.

Hierna rijden we direct door naar camperplaats KOMPAS in Grubbenvorst. Ook hier weer een te zwakke WIFI voor de TV, maar op de laptop werkt de ZIGGO-GO app wel goed en kunnen we dus voetbal zien.

We blijven hier 3 nachten staan.

Maandag: 8 juli, maken we een mooie fietstocht vanaf de camperplaats via Melderslo naar Horst aan de Maas en vervlogens via Sevenum weer naar de camperplaats.

Dinsdag: 9 juli,   We stappen na de middag op de fiets en gaan naar Venlo. Het is goed fietsweer en na een klein uurtje komen we aan in Venlo. We dwalen door het centrum met z'n grote hoeveelheid aan winkels en terrasjes. Na even een bakje koffie met gebak, fietsen we ca. 2,5 uur later terug langs de Maas naar de camperplaats.

Tot op dit moment, helaas geen foto's gemaakt. Dit was ik domweg vergeten.

Woensdag: 10 juli,  We verlaten om 11.00 uur camperplaats KOMPAS en gaan richting Reisemobilpark Kleve in Duitsland, ca. 25 km over de grens met Limburg. Een mooie ruime camperplaats, met grote plaatsen 10 x 9 m deels verhard waar de camper staat en voor de rest mooi grasveldje.

Het weer is prima en we zitten dan ook lekker buiten. Aan het eind van de middag begint het licht te regen. Het is dus tijd om de TV te installeren. Wat schept mijn verbazing, ondanks een niet supersterke WIFI doet de TV met Chromecast het direct. Ook op alle telefoons en laptop werkt de WIFI goed. Dus vanavond lekker TV kijken en deze website bijwerken. Ook heb ik nu de 1e foto's gemaakt. Morgen zien we dan wel verder !

Aangekomen op Reisemobilpark Kleve

Lekker genieten van het mooie weer.

Overzicht van de Camperplaats, vele campers van groot tot klein. Vele uit NL.

Donderdag: 11 juli,

In de middag gaan we vanaf de camperplaats naar Emmerich am Rein. Het is ongeveer 10 km fietsen, over een geweldig mooie Rijnbrug komen we aan in het Centrum van Emmerich. Daar kijken we onze ogen uit, zoveel winkels dat je er wel een dag kunt lopen voor je alles hebt gezien.

Na ongeveer 2 uur fietsen we terug naar de camper en gaan vervolgens warm eten.

Na het eten, fiets ik nog even wat rond in de omgeving over een mooi fietspad door het Reichswald. Gea blijft bij de camper TV kijken. Na een half uurtje door het bos gefietst te hebben, wil ik terug naar de camperplaats, maar verdwaal totaal in het bos. Dan lopen er 2 waarschijnlijk Sirierers die ik de weg vraag maar die verstaan mij niet en ik hun niet. Gelukkig weer even verder een man en vrouw met een hond. Dat zijn Duitsers en zij wijzen me een duidelijke route naar de camperplaats.

Vrijdag: 12 juli

De lucht is dreigend, er worden zware buien verwacht en we blijven lekker bij de camper. In de middag barst er een zware bui met onweer los. Het regent pijpenstelen en in een mum van tijd dreigt de luifel het te begeven door de enorme plons water. Snel even scheef gezet tussen de bliksemflitsen door en dat probleem was ook weer opgelost.

Zaterdag :13 juli

We gaan naar Kleve om wat boodschappen te halen. We stallen onze fietsen aan het begin van de winkelstraat. Maar dat wordt wel even een mooie tippel naar boven, want de stad ligt op een heuvelrug. Prachtige winkels en een gezellige sfeer daar in het centrum. Nadat we onze boodschappen hebben ingekocht gaan we terug. Maar eerst pakken we nog een terrasje voor koffie met daarbij heerlijk gebak.

Zondag: 14 juli

We verlaten tegen 10.30 uur de camperplaats in Kleve, om te gaan richting Camperpark Rila in Stemwede-Levern in het oostelijke deel van het Teutoburgerwoud. De afstand bedraagt ca. 230 km. Maar door diverse omleidingen onderweg, moeten we een mooi stuk omrijden. Als we om 14.50 uur aankomen bij Camperplaats Rila hebben we 320 km afgelegd. Dus 90 km meer dan was berekend. Maar wat geeft het is vakantie.

Foto boven het receptiegebouw van het camperpark Rila, met prima voorzieningen als toiletten, wasruimte en doesjes. Super schoon en netjes.

Foto boven, ons plekje middelste camper op de camperplaats. Helaas reserveren ze hier m.i. veel te veel plekken, die een dag later nog steeds niet bezet zijn. Voor het overige een TOP PLAATS !

Maandag: 15 juli

Het is een kille en bewolkte dag. We gaan nog wel een eindje fietsen door de omgeving. Niets aan met dit kille weer, dus rijden we terug naar de camperplaats, om ons daar maar wat te vermaken.

Nabij de camperplaats ligt het 1000 jaar oude stadje Levern, met mooie vakwerkhuizen.

Bij de ingang van de camperplaats:  Watervulpunt, Vuilwater afvoerpunt. Stortplaats chemisch toilet.

Klik op onderstaande foto's voor vergroting.

Rila is een importbedrijf voor meer dan 1300 delicatesse-producten. Je kunt er dan ook heerlijk eten in bovenstaand restaurant.

Het restaurantgedeelte is omringd door een zeer fraai aangelegd Japans tuin.

Dinsdag: 16 juni

Direct naast de camperplaats liggen verschillende tuinen op het complex van Rila.

Japanse tuinen - Griekse tuinen - Afrika savanne - Een Trouwtuin en een Chileense tuin.

Woensdag: 17 juli

Vertrokken van Stemwede naar Ostrhauderfehn, camperplaats in het Centrum. Dit gebruiken we even als tussenstation. Zondag moeten we naar Papenburg, waar we moeten optreden met ons koor, "The Lady Pirates"  >>>>>>>>>  uit Winschoten.

Mooie en nette camperplaats in Ostrhauderfehn. Direct in het centrum gelegen, met alles er op en er aan. Ook prima WIFI ontvangst, dus ZIGGO - GO werkt hier perfect.

Donderdag 18: en Vrijdag: 19 juli

We maken wat wandelingen en fietstochten in de omgeving van Ostrhauderfehn.

Vrijdag fietsen we van Ostrhauderfehn naar Papenburg, ca. 23 km om even te kijken waar we zondag moeten optreden in het Stadspark. Onderweg rijden we even langs de camperplaats "Gasthaus zur Muhle" in Steenfelde, waar naar toe we zaterdag zullen vertrekken, om dan op een afstand van ca. 7 km van Papenburg te staan.

Zaterdag: 20 juli

Rond 11.00 uur verlaten we Ostrhauderfehn en gaan ca. 16 km verder op naar Steenfelde. Hier zullen we 2 nachten blijven, i.v.m. het optreden in Papenburg.

In de vroege avond krijgen we nog een fikse onweersbui met veel neerslag. Gelukkig is het hier niet zo erg geweest als in het midden van Duitsland.

Zondag: 21 juli,

Zondagmorgen 21 juli vanaf de Camperplaats "Gasthaus zur Muhle" fietsen we 7,5 km naar het Stadspark in Papenburg. Hier ontmoeten we een groot aantal leden van ons koor

"The Lady Pirates" voor een optreden ter ere van het 40 jubileum van het leuke Papenburger Shanthykoor. Al met al een mooie dag en een zeer grote publieke belangstelling.

Ons koor "The Lady Pirates" op het podium.

Onze muzikanten Henk links en Herman rechts.

Even tijd voor een middagpauze.

Maandag: 22 juli,

Rond 10.00 uur vertrokken vanuit  Steenfelde naar Bad Pyrmont in het Weserbergland.

De te rijden afstand 285 km, iets wat we normaal in ca. 3 uur overbruggen. Maar door diverse wegwerkzaamheden en omleidingen doen we er bijna 6 uur over om op de camperplaats te arriveren.

Dinsdag: 23 juli,

Het is heet deze dag. De temperatuur loopt dan ook snel op naar 32 gr. in de middag.

Toch besluiten we een wandeling door de zeer toeristische stad te maken. We scharrelen langs winkeltjes en bekijken wat bezienswaardigheden in de binnenstad. Je kunt het eigenlijk geen stad noemen, het lijkt meer op een groot park met overal bloemen en heel bijzonder ook palmbomen. Op terrasje lekkere koffie gedronken met heerlijke aardbeientaart.

Foto's boven, de Touristinfo direct voor de ingang van de camperplaats. Hier moet je je aanmelden. Ook betaal je hier per dag 3 € kurtaxe (toeristenbelasting). Hiermee heb je dan wel 1 x per dag toegang tot Wellen bad - Thermen bad - Kurpark - bezoek aan kasteel - Zoutgrot en gratis reizen met de stadsbus. Is dus prima geregeld.

De onder- en boven allee welke je naar het centrum leidt. Mooie waterpartijen en fonteinen.

Na een wandeling door het centrum, bezoeken we het Kurpark. Hier kom je in een bijzondere wereld van rust. Schitterend aangelegd park waar de stilte overheerst. Je vergeet hier alle dagelijkse zaken en je kunt hier in dit uitgestrekt park heerlijk ont stressen.

Door het gehele keurig onderhouden park zie je vele bijzondere plantensoorten waaronder veel soorten palmbomen.

Als we naar de uitgang van het park  lopen, komen we langs een sjiek restaurant.

Daar willen we eten. Er is een warm- en koud buffet gaande. Als we met een kop soep rondlopen, vraagt de ober ons of we hebben gereserveerd. Nee dat hebben we niet. Toch regelt hij een tafeltje voor ons, waarna we genieten van een lekker warm en koud buffet. Alleen de rekening viel ons wat zwaar op de maag. Maar het heeft ons goed gesmaakt !

Woensdag: 24 juli,

Het is bloedheet vandaag, ca. 39 gr. We gaan vandaag lekker zwemmen in het naastgelegen wellnesbad, per slot van rekening zit dat bij de kurtaxe inbegrepen, dus kost ons verder niets en wat een geweldig mooi zwembad. Het diepe 50 m. bad is geweldig om in te duiken.

Het geweldig mooie zwembad in Bad Pyrmont met z'n diepe duikbad.

Donderdag: 25 juli,

Het is wederom een bloedhete dag. Toch verlaten we Bad Pyrmont om richting Dorsten te rijden. Dit wordt een zware rit. Na een half uurtje rijden komen we op de autobaan en moeten die vervolgen 132 km volgen. Na ongeveer 45 km komen we in de file te staan. Dat is compleet bakken in de bloedhete zon en op het gloeiende asfalt. Gelukkig hebben we voldoende koel drinken op voorraad in de koelkast.

In de middag komen we om ca, 15.20 uur aan op de Camperplaats zur Lippe in Dorsten.

We zetten de camper op z'n plaats en duiken gelijk in de schaduw onder de bomen.

We gaan een zeer warme nacht tegemoet maar de ventilator geeft wat verkoeling.

De volgende ochtend is het al vroeg weer heet. We doen rustig aan en besluiten om nog vandaag vrijdag 26 juli naar Balkbrug te gaan, we zijn daarmee terug in Nederland.

Camperplaats Zur Lippe in Dorsten. Staan in de volle zon, niet om uit te houden.

Vrijdag: 26 juli,

Na een voorspoedig reisje van Dorsten naar Balkbrug, aangekomen op camping Sie Es An. We staan heerlijk in de schaduw onder een grote boom. Dat is pas echt lekker, met een heerlijk windje erbij. De camping beschikt over een geweldig goede gratis WIFI.

Hier blijven we tot zondagmiddag 28 juli, zaterdagavond koffie en pilsje gedronken bij de familie op de camping, daarna zondag nog even langs de kinderen op camping Libra in Stegeren en daarna naar huis. Kijken of de poezen ook op ons zitten te wachten.

Heerlijk in de schaduw op camping Sie Es An in Balkbrug.

Einde zomervakantie 2019.    We hadden het weer leuk.