Ons verblijf op SVR camping " 't Kikkergat" in Otterlo Veluwe.

Van zondag 14 t/m zaterdag 20 augustus strijken we neer op deze leuke SVR Camping.

We vertrekken 's morgens om 9.45 uur uit Scheemda en rijden vervolgens naar Echten Dr. waar onze kinderen en kleinkinderen in een zomerhuisje lang weekend hebben op vakantiepark Westerbergen.

Het is bijzonder heet, temp. ca. 32 gr. Maar tijdens het rijden is het goed te doen met de airco aan. Na een verblijf vn enkele uren en een heerlijke broodmaaltijd, vervolgen we onze weg richting Otterlo. Als we bij de camper komen, is de binnen temp. daar opgelopen tot 44.5 gr C. Even wachten dus. Dan rijden met de airco aan en het is weer goed te doen.

Na ongeveer anderhalf uur rijden vanaf Echten, komen we aan bij SVR Camping 't Kikkergat in Otterlo.

We melden ons aan bij de beheerderswoning. Na ontvangst kunnen we een plaats uitzoeken op de camperplaats maar eventueel ook op de camping zelf.

De praotstal, een bijeenkomst ruimte, waar ook hapjes en drankjes te verkrijgen zijn. Nu door gezondheidsproblemen gesloten. Ook vindt je hierin ondergebracht, toiletten en douches.

Op het campinggedeelte zijn 27 ruime campingplaatsen beschikbaar.

Wij zoeken en vinden een leuke plaats op het campergedeelte.

Ook is er een ruime overdekte fietsenstalling aanwezig, met ruim voldoende oplaadplekken voor je E-Bike.

De dag van aankomst doen we rustig aan. We verkennen de omgeving van de camping en gaan even naar het dorp om wat eten te halen.

De volgende dag maandag: Maken we een fietstocht over de Veluwe ten Westen van Otterlo, door bossen, heidevelden en zandverstuivingen. Op een gegeven moment komen we op het middelpunt van Nederland, iets ten N.O. van Lunteren.

Daarna fietsen we terug naar Otterlo en vervolgens naar de camping. Gefietste afstand die dag ca, 48 km.

Fietsen over mooie verharde fietspaden langs de deels bloeiende heidevelden.

We fietsen verder over de Ginkelseheide naar het Middelpunt van Nederland, nabij Lunteren.

We fietsen door richting de Ginkelseheide in de omgeving van Ede. Hier is het ontzettend heet in de alsmaar brandende zon.

Nog een 15 tal kilometers te gaan, op terugweg naar de camping lands een fraaie bos- en heideroute.

Op de dinsdag:  Fietsen we vanaf de camping via Harskamp naar het schitterende deel van de Veluwe naar het Kootwijkerzand.

Voormalig radio Kootwijk. Dit zendstation beëindigde in 1999 elke zendfunctie. In 1980 werd de laatste grote zendmast neergehaald.

Fietsen over het terrein van radio Kootwijk.

Restant van 1 van de oude zendgebouwen.

Het hoofdzendgebouw, nu ingericht als museum en in eigendom van Staatsbosbeheer.

Restanten van overgebleven antennemasten.

Vanaf radio Kootwijk, fietsen we naar Hoenderloo, waar we een ijsje kopen bij de bekende IJSJE van CO.

Omdat we niet langs de grote weg terug willen naar Otterlo, besluiten we rond het Nationaalpark de Hoge Veluwe richting Ede te fietsen.

De woensdag blijven we op de camping, even bijkomen.

Donderdag:  Maken we een fietstocht door deels landelijk gebied van Harskamp via Lunteren en Barneveld richting Ede.

Vanaf Lunteren fietsen we een hele mooie route door het bos naar de Doesburgermolen nabij Ede.

Vanaf de Doesburgermolen fietsen we door Ede naar de Ginkelseheide. Bekend door de landing van parachutisten uit WO-2

Het is een hele trip vanaf Hoenderloo naar Ede en langs Vliegveld Deelen terug naar Otterlo. Onderweg pauzeren we nog even om wat te eten en te drinken. Als we weer op de camping arriveren, hebben we in totaal 73 km gefietst die dag.

Bij de Doesburgermolen rusten we een kwartiertje om wat te eten en te drinken, want het is opnieuw heet die dag.

Vanaf de Ginkelseheide vervolgen we onze weg richting Planken Wambuis.

Bij Planken Wambuis even op een uitzichtpunt.

Schitterend uitzicht over de weidse vlakte van Planken Wambuis.

Ook in het gebied Planken Wambuis viert de droogte hoogtij.

Weer terug bij de camper:  56 km gefietst deze dag.

Gescholen in dergelijke bosjes kun je nog wel eens groot wild spotten ( Edelherten of Wilde Zwijnen )

Bij het ondergaan van de zon, even foto met de camping op de achtergrond.

De laatste dag op de camping wordt er af en toe regen of onweer voorspeld, wat achteraf best mee valt, afgezien van 1 stortbui. We zijn ook wel toe aan een dag rustig aan doen.

De volgende morgen gaan we rond 11.00 uur weer rijden richting Scheemda.

We kunnen terug zien op een mooie week op camping 't Kikkergat en Otterlo.

Deze leuke camping en camperplaats, met schoon sanitair en leuke beheerderspaar willen wij u zeker aanbevelen.

Co en Mary Evertse, bedankt voor jullie gastvrijheid.