Reisverslag 2011     Zomervakantie naar Vogezen Frankrijk - Tour door Duitsland.

Links: Restaurant "de Kraal" Venlo         Rechts: Natuurpark Duitsland net over de grens bij Venlo.

Zomer 2011 we gaan in augustus voor de 1e keer met onze Fiat Ducata naar het buitenland. Na vertrek uit Scheemda rijden we naar Venlo Limburg, om daar te overnachten. We vinden voor de camper een plek achter Restaurant de Kraal, direct aan de grens met Duitsland. In de middag maken we nog een leuke fietstocht door een prachtig Duits natuurpark.

Saarburg aan de Saar - Saarover waar camperplaats ligt +  Centrum met leuke terrassen.

Na onze overnachting in Venlo, vertrekken we in de vroege ochtend naar Saarburg. We rijden door het Eifelgebergte. Onderweg is het zeer rustig bij de weg. Rijdend over binnenwegen door de Eifel genieten we van het geweldig mooie landschap, om vervolgens zonder enig oponthoud aan te komen op een grote camperplaats in Saarburg.

In de binnenstad van Saarburg kun je een leuke waterval bezichtigen.

Na 2 overnachtingen in Saarburg en wandelingen en fietstochten gemaakt te hebben, rijden we vervolgens naar Barbey Seroux een heel klein gehucht in het Vogezengebergte in Noord-Oost Frankrijk. Hier gaan we staan op SVR-camping  "du Champ de Roches" welke wordt beheerd door een Nederlandse echtpaar.

Camping:  "du Champ de Roches" in Barbey Seroux Vogezen Frankrijk.

De eerste paar dagen is het koud in de Vogezen. Maar als onze kinderen langskomen op de terugweg vanuit Zuid-Frankrijk knapt het weer langzaam op. We zijn dol gelukkig dat we onze kleindochter Senna na 4 weken weer mogen zien.

Nabij de camping ligt Geraldmer, een mooie stad.       Het Vogezengebergte bevat zeer grote keien.

Na een paar dagen samen met onze familie in de Vogezen te zijn verbleven, gaan wij als de kinderen huiswaarts keren, opweg naar Duitsland, waar we langs de Moezel willen trekken.

Links:  Camperplaats Graach aan de Moezel.         Rechts uitzicht op de druivenplantages aan de Moezel.

Na een probleemloze reis vanuit Frankrijk naar de Moezel, rijden we eerst naar Graach aan de Moezel. Hier vinden we plaats op een leuke camperplaats. We blijven hier 2 dagen, om de omgeving wandelend en fietsend te verkennen.

We bezoeken de plaatsen Traben en Tarbach, beide verbonden door een brug over de Moezel.

De 1e dag aan de Moezel, maken we een mooie fietstocht naar Traben-Tarbach. Het is bijzonder prettig fietsen langs de oevers van de Moezel, het geheel is vrij vlak.

Links:  Vakwerkhuizen in Bernkastel.       Rechts:  Uitzicht over de Moezel vanaf de kasteelruïne in Bernkastel

Dag 2 aan de Moezel brengen we een bezoek aan het prachtige stadje Bernkastel. Hier bezichtigen we de vakwerkhuizen en brengen een bezoek aan de ruïne boven op de berg. Vanaf dit punt hebben we een schitterend uitzicht over de Moezel. De volgende morgen verlaten we de Moezel om weer het Eifelgebergte in te rijden.

Links:  gezellig klein camperplaatsje in Weilburg Eifelgebergte.   Rechts:  Overhangende rots boven de weg (Hondenkop)

We gaan vervolgens met tussenstops van 2-3 dagen kris-kras de Eifel door. Zo bezoeken we Bodenwerner, Linz an de Rijn en Weilburg. We maken langs de beken door het gebied lange fietstochten.

Links: Kasteel met kasteelpark in Weilburg.         Rechts:   Schitterende Agapanthus bloemen in Kasteelpark.

In Weilburg bezoeken we een groot kasteel, met een schitterend kasteeltuin. Wat ons opviel was de geweldige staat van onderhoud van het kasteel en de verzorging van het omringende park.

Links:  Camperplaats in Willingen Sauerland.       Rechts:  Camperplaats Wetterburg Twistesee.

We verlaten de Eifel, maken voor 1 nacht een tussenstop in Willingen (Sauerland) en rijden daarna naar Wetterburg aan de Twistesee.

Camperplaats aan de Twistesee, een aanrader voor enkele dagen, zeer schoon park en goed sanitair.

Aan de Twistesee blijven we 3 nachten. Een prachtig stuwmeer met fraaie standen. Ook is het leuk wandelen in het gebied rond het meer. Als het weer slechter wordt, besluiten we naar huis te rijden. We wilden nog naar Bad-Zwischenahn, maar het weer was dermate slecht, dat we hier toch maar van hebben afgezien.

Al met al kunnen we terugzien op een zeer geslaagde vakantie van ruim 3 weken. Onze camper heeft zich in ieder geval goed bewezen, we hebben ruim 2800 km gereden en alles verliep zonder problemen.